Vier alumni van de duale master Journalistiek en media zijn genomineerd voor een Tegel, de nationale prijs voor de Nederlandse journalistiek. Het betreft twee nominaties in de categorie beste journalistieke onderzoek, en één nominatie in de categorie beste nieuwsverslaggeving.
Journalistiek en media

De alumni Olivier van Breemen en Laura Stek zijn voor hun artikel Heineken in Afrika: seksueel misbruik, fraude op topniveau en betrokkenheid bij genocide genomineerd voor De Tegel in de categorie onderzoek. Milena Holdert is in dezelfde categorie genomineerd; zij maakte voor Nieuwsuur de reportage Onderzoek naar steun aan Syrische strijdgroepen.

Vorige week werd bekend dat alumna Kaya Bouma samen met Rik Kuiper genomineerd is voor hun verslaggeving van het debacle rond het vmbo-eindexamen op het VMBO Maastricht.

Op 23 april worden de Tegels uitgereikt in de Koninklijke Schouwburg Den Haag. Studenten kunnen de uitreiking gratis bijwonen. Afgelopen jaar won UvA-student Timo Nijssen de prijs voor beste journalistieke talent.