Drie bachelor- en drie mastervakken maken kans op de Onderwijsprijs 2019 van de Faculteit der Geesteswetenschappen. De jury koos de shortlists uit totaal 35 voordrachten. De prijs voor het beste bachelor- en mastervak wordt op dinsdag 25 juni uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Compagnietheater. Binnenkort kan ook gestemd worden voor de Publieksprijs.
Bushuis Onderwijsprijs

Voor het eerst konden dit jaar studenten en medewerkers zelf vakken voordragen voor de Onderwijsprijs. De jury ontving 35 voordrachten: 28 voor een bachelorvak, 7 voor een mastervak.

Genomineerde bachelorvakken

• Games (keuzevak Mediastudies), Toni Pape
  • Living Information (Media and Information), Mark Deuze
  • Legacies of the Enlightenment (Europese studies), Matthijs Lok

Genomineerde mastervakken

• Shakespeare, Sexuality, and Adaptation (Literary Studies), Kristine Johanson
  • Zorgen voor het Zelf (Geschiedenis), Justyna Wubs-Mrozewicz
  • Van wie is de stad? Crisis en conflict in moderne Westerse steden (Geschiedenis), Tim Verlaan

Publieksprijs

Dit jaar is er ook een publieksprijs. Iedereen mag stemmen op een van de zes genomineerde vakken via de website. Het vak met de meeste stemmen wint de publieksprijs. Vanaf maandag 3 juni is het mogelijk om je stem uit te brengen.

Uitreiking 25 juni

De uitreiking van de Onderwijsprijs vindt plaats op dinsdag 25 juni om 16.00 uur in het Compagnietheater, Kloveniersburgwal 50. Tijdens de uitreiking presenteren de docenten en/of studenten de genomineerde vakken en proberen zij hiermee de jury te overtuigen waarom hun vak de Onderwijsprijs 2019 moet winnen. De uitreiking wordt gevolgd door een pubquiz en borrel.

Over de FGw Onderwijsprijs

De FGw Onderwijsprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een bachelor- en mastervak waarin inspirerende onderwijsvormen worden toegepast of die als voorbeeld kunnen dienen voor toekomstige onderwijsprojecten.