Op 5 juli organiseren de studenten van de onderzoeksmaster Arts of the Netherlands een symposium om hun onderzoeksresultaten te presenteren. Dit is de eerste keer dat studenten van de opleiding dit symposium organiseren.

De onderzoeksresultaten die de studenten presenteren komen voort uit stages bij verschillende musea, waaronder het Rijksmuseum, het Mauritshuis en het Museum Boijmans Van Beuningen. Het symposium bestaat uit korte presentaties.

Onderzoeksmaster Arts of the Netherlands

De onderzoeksmaster Arts of the Netherlands is een tweejarig programma aan de Universiteit van Amsterdam gericht op de kunsttradities van Nederland van circa 1400-1900 en moderne kunst uit de 19e en vroege 20e eeuw. De opleiding werkt nauw samen met verschillende musea en culturele instellingen in Nederland en België.