Ihab Saloul bekleedt van september 2019 tot September 2022 de leerstoel ‘Memory Studies and Narrative’ aan de International Centre for the Humanities Studies ‘Umberto Eco' (ex Scuola Superiore di Studi Umanistici), en de TraMe Center for the Interdisciplinary Study of Cultural Memory and Traumas, Universiteit van Bologna.
Ihab Saloul

De leerstoel is bedoeld voor onderzoekers van hoog niveau die zeer actief zijn in hun professionele werkveld, en heeft als doel om zowel onderzoek en onderwijs in erfgoed en memory studies, narrative, semiotics en trauma museums te promoten als het versterken van de internationalisering tussen de Universiteit van Bologna en de Universiteit van Amsterdam. Als houder van de leerstoel zal Saloul een PhD seminar ontwikkelen over ‘memory and narrative’. Ook zal hij actief deelnemen aan het wetenschappelijk programma van Bologna en bijdragen leveren aan het netwerk en de onderzoeksvoorstellen van de Umberto Eco and TraMe centers.