Universitair docent Russische en Slavische studies Jenny Stelleman neemt op donderdag 12 december na 40 jaar afscheid van de Universiteit van Amsterdam.

Jenny Stelleman doceerde literatuur, theater en drama op bachelor- en masterniveau. Daarnaast was zij vele jaren actief bij de opleidingscommissie, de examencommissie en de OR. Jenny Stelleman is ook de oprichtster van de alumnivereniging Amsterdamse Slavisten en van het Slavisch Toneel, dat in november 2019 zijn laatste voorstelling heeft gegeven. Het gezelschap sloot af met een laatste komische noot, 'Honderd jaar Russische eenakters'.

Het afscheidscollege getiteld "Tsjechov nog steeds" vindt om 17 uur plaats in de Doelenzaal van de Universiteitsbibliotheek.

Universiteitsbibliotheek

Ruimte Doelenzaal
Singel 425
1012 WP Amsterdam

Russische en Slavische studies aan de UvA

De UvA biedt een volledige bachelor aan op het gebied van Russische en Slavische studies.