Francesca Freeman is met haar scriptie Winning Battles versus Winning the War: a Multi-Level Analysis of Rescuing during the Rwandan Genocide genomineerd voor de UvA-scriptieprijs 2020.

Uit 24 inzendingen van de Faculteit der Geesteswetenschappen is haar scriptie als facultaire winnaar gekozen door de selectiecommissie bestaande uit Fred Weerman (decaan), Irene Zwiep (onderzoeksdirecteur Amsterdam Institute for Humanities Research), Carlos Reijnen (onderwijsdirecteur Graduate School of Humanities) en Thomas Vaessens (onderwijsdirecteur College of Humanities).

UvA-scriptieprijs

In totaal zijn zeven scripties genomineerd voor de UvA-scriptieprijs, van elke faculteit één. Uit de genomineerden selecteren de juryleden (de decanen van de faculteiten of hun vervangers) in een gezamenlijke zitting de winnaar. De winnaar van de UvA-scriptieprijs ontvangt € 3.000, de overige facultaire winnaars ontvangen ieder € 1.000. De UvA-scriptieprijs 2020 wordt uitgereikt tijdens de Universiteitsdag op zaterdag 4 april.