Twee oud-studenten van de master Journalistiek en media hebben een Tegel gewonnen, de belangrijkste journalistieke prijs van Nederland. De winnaars werden op 10 mei bekendgemaakt in een livestream vanuit de Centrale Bibliotheek Den Haag.

Milena Holdert won samen met haar Nieuwsuur-collega Renee van Hest de Tegel in de categorie Onderzoek met de productie Hoe de richtlijnen in de ouderenzorg veranderden.

Mark Lievisse Adriaanse en zijn NRC-collega Derk Stokmans wonnen de Tegel in de categorie Achtergrond met de reconstructie Hoe Nederland de controle verloor.

In totaal beoordeelde de jury 389 inzendingen in twaalf categorieën. Maar liefst dertien alumni van de master Journalistiek en media werden genomineerd.

Journalistiek en media aan de UvA

De master Journalistiek en media aan de UvA is een uniek programma waarin een academische masteropleiding gekoppeld wordt aan praktijkonderwijs en een intensieve stage van drie maanden. Daarbij wordt onder andere samengewerkt met landelijke dagbladen en omroepen. Jaarlijks vallen afgestudeerden van de opleiding in de prijzen bij de Tegels.