Vijf vakken zijn genomineerd voor de Onderwijsprijs van de Faculteit der Geesteswetenschappen 2022, die op 30 juni uitgereikt zal worden. In alle gevallen gaat het om bachelorvakken, van vier verschillende opleidingen. Vanaf half juni is het mogelijk om te stemmen voor de Publieksprijs.

Meer dan 30 bachelor- en mastervakken werden in de afgelopen weken door studenten en opleidingscommissies genomineerd. De jury, met onder andere de winnaar uit 2021 Imogen Cohen, plaatsten zes bachelorvakken op de shortlist:

• Anglo-Saxon England: Language and Society (bachelor English Language and Culture) - Robert Cloutier
  • The Climate Emergency. The History of a Crisis (bachelor Geschiedenis) - Peter van Dam
  • European Politics Simulation Exercise (bachelor Europese Studies) - Andrew Telford
  • Hoe genocide begint. Vervolging, massamoord, genocide in vergelijkend perspectief (bachelor Geschiedenis) –  Uğur Ümit Üngör
  • Taalvaardigheid Duits 1-4 (bachelor Duitslandstudies) -  Roswitha Dickens en Britta Bendieck

De vakken maken kans op drie prijzen: die voor het beste vak, het meest innovatieve vak en de Publieksprijs.