Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

Jongeren zijn de belangrijkste risicogroep voor alcoholgebruik. Alcohol kan hen schaden in hun ontwikkeling. Tijdens de conferentie 'Digital Alcohol Marketing in the Spotlight' bespreken wetenschappers en beleidsmakers de invloed van digitale alcoholmarketing op drinkgedrag van jongeren en hoe dit gereguleerd kan worden.

Detail Summary
Datum 19 september 2019
Tijd 09:00 - 16:00
Locatie Roeterseilandcampus - gebouw B/C/D (ingang B/C)
Ruimte Roeterseiland Campus, C 10.20

Het ochtendprogramma staat in het teken van wetenschappelijke inzichten over de invloed van online alcohol marketing. Tijdens de middag worden mogelijke reguleringsmaatregelingen en de effecten hiervan behandeld. Sprekers zijn o.a., Dr. Rob Bovens (Tilburg University), Dr. Hanneke Hendriks (University of Amsterdam), Dr. Nathan Critchlow (University of Stirling), Dr. Joris van Hoof (Twente University), Dr. Carina Ferreira-Borges (WHO) en Aleksandra Kaczmarek (European Alcohol Policy Alliance). 

De conferentie wordt georganiseerd door Hanneke Hendriks (namens het Amsterdam Communication Health Centre aan de Universiteit van Amsterdam) samen met Wim van Dalen (directeur van het European Centre for Monitoring Alcohol Marketing ). 

Locatie en deelname

De conferentie vindt plaats bij de afdeling Communicatiewetenschappen bij de Universiteit van Amsterdam. Aanmelding is verplicht, er zijn slechts beperkt plaatsen beschikbaar. Deelname kost 75 euro.

Meer over de conferentie

Roeterseilandcampus - gebouw B/C/D (ingang B/C)
Roeterseilandcampus - gebouw B/C/D (ingang B/C)

Ruimte Roeterseiland Campus, C 10.20

Nieuwe Achtergracht 166
1018 WV Amsterdam