De minister van OCW heeft Anita Hardon als nieuw lid van de raad van bestuur van NWO benoemd. Ze treedt per 1 juni aan als de nieuwe voorzitter van het NWO-domein Sociale en Geesteswetenschappen.
UvA-IAS

Prof. dr. Anita Hardon is hoogleraar Anthropology of Care and Health aan de Universiteit van Amsterdam (UvA), de universiteit waar ze in 1990 ook promoveerde. Ze is opgeleid als medisch antropoloog en bioloog en onder meer vice-voorzitter van de Sociaal Wetenschappelijke Raad van de KNAW en lid van de raad van toezicht van de Rutgers Stichting. Tevens is zij voorzitter van de Steering and Advisory Group (STAG) van het Special program of research, development, and research training in Reproductive Health Program of the UNDP/UNFPA/UNICEF/WHO/WorldBank.

Anita Hardon combineert als medisch antropoloog de sociale en medische wetenschappen in haar onderzoek naar wereldwijde gezondheidsproblemen. De onderwerpen waar ze zich mee bezighoudt lopen uiteen van reproductie en gezondheid bij vrouwen, HIV/AIDS, de sociale impact van geneesmiddelen op het leven van kwetsbare jongeren, de relatie tussen gezondheid en duurzame ontwikkeling op mondiale schaal, en het gebruik van chemische substanties door jongeren.

Prof. dr. A.P. (Anita) Hardon

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen