Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

Als leraar wil je het beste voor je leerlingen. Hoe zorg je ervoor dat je ze allemaal gelijke kansen geeft? En dat je jongens én meisjes op hun talenten beoordeelt? UvA hoogleraar Monique Volman selecteerde samen met collega's praktische inzichten uit internationaal onderzoek voor leraren in het basisonderwijs.

Cover van het boek

In het boek 'Werk maken van gelijke kansen. Praktische inzichten uit onderzoek voor leraren basisonderwijs' zijn twintig wetenschappelijke kernartikelen vertaald naar de dagelijkse lespraktijk.  Het boek geeft inzicht in hoe verwachtingen van leraren tot stand komen en welke invloed dat heeft op de prestaties van leerlingen. Het helpt leraren om bewuster werk te maken van gelijke kansen.

De selectie van het internationale onderwijsonderzoek werd gemaakt door lector Linda van den Bergh (Fontys) en hoogleraren Eddie Denessen (Radboud Universiteit/Universiteit Leiden) en Monique Volman (Universiteit van Amsterdam). Het boek is tot stand gekomen door financiële bijdragen van negen schoolbesturen, twee hogescholen en de PO-Raad.

Meer over de publicatie 'Werk maken van gelijke kansen'