Hoe bevorder je gedrag onder jongeren dat de besmettingscurve van Covid-19 afvlakt? Wetenschappers stelden 10 richtlijnen op voor effectieve communicatie met jongeren. Begrijp wat er speelt in hun dagelijkse leven, stel je op de hoogte van de sociale normen in hun groep, betrek ze ...en nog 7 andere tips.
Jongeren die bij elkaar zitten

Veel van deze tips kunnen ook worden gebruikt door docenten, ouders en social media influencers. De tips zijn opgesteld door het Dutch Young Consumers NetworkOpent extern, een netwerk van onderzoekers van de Erasmus Universiteit Rotterdam met o.a. prof. dr. Moniek Buijzen, Radboud Universiteit, Hogeschool Utrecht, Tilburg University en de Universiteit van Amsterdam. Het is een bundeling van inzichten, opgesteld voor Bitescience.com, uit de literatuur en van eigen onderwijs en onderzoek naar jonge consumenten.