De opleidingen Security and Network Engineering en Software Engineering hebben goede beoordelingen behaald in de nieuwe Keuzegids Masters 2020. Hierin vinden studenten onafhankelijk advies over de masteropleidingen in Nederland, gebaseerd op oordelen van studenten en van de landelijke accreditatieorganisatie NVAO.

Dit jaar worden er in de Keuzegids geen totaalscore en eindoordeel per opleiding meer getoond. Dit heeft als gevolg dat er ook geen ranglijsten meer zijn en er geen topopleidingen zijn benoemd.

Security and Network Engineering en Software Engineering

Desondanks kunnen we concluderen dat met name Security and Network Engineering en Software Engineering dit jaar positieve scores laten zien. Zij scoren beiden goed ten opzichte van vorig jaar en ook ten opzichte van andere opleidingen en instituten.

Bekijk hieronder de waarderingen voor deze twee opleidingen:

Grote tevredenheid

In de Keuzegids staat het volgende over beide opleidingen: 'Als de inhoud je bevalt, is het de moeite waard om naar de thematische masters te kijken, want de tevredenheid is daar groter dan bij de algemene programma’s. De beide opleidingen van de UvA vallen hier in positieve zin op. De inhoud van het lesprogramma, de toetsing, maar ook de docenten en de begeleiding zijn volgens de studenten bij deze masters goed geregeld'.

Samenstelling cijfers

De Keuzegids baseert zich voor een groot percentage op oordelen van studenten. Daarnaast wordt ook gekeken naar de oordelen van de landelijke accreditatieorganisatie NVAO en naar de ROA, die kijkt naar baangarantie en salaris.