De Universiteit van Amsterdam doet voor het tweede jaar mee aan de internationale 3MT pitch competitie. Maak kennis met de drie kandidaten die onze facultaire voorronde hebben gewonnen. Op 8 september strijden zij tegen de vertegenwoordigers van 4 andere faculteiten in de UvA 3MT-finale.

3MT staat voor "Three Minute Thesis". Het is een pitchcompetitie die oorspronkelijk is gestart door de University of Queensland, maar is uitgegroeid tot een internationale competitie met vertegenwoordigers van 900 universiteiten uit 85 landen. Kandidaten leggen met hun pitches hun promotieonderzoek uit aan een lekenpubliek, in een video van maximaal drie minuten.

De afgelopen maanden kregen onderzoekers van vijf verschillende UvA-faculteiten de kans om zich aan te melden. Alle kandidaten kregen training en coaching om de best mogelijke video te maken.

UvA Finale

De UvA finale vindt plaats op 8 september tussen 14:30 en 18:00 in Crea op de Roeterseiland Campus. Tijdens het evenement worden de video's gepresenteerd en een Jury zal aan het eind van het evenement een top 3 bepalen. De winnaar van de eerste prijs mag zijn video inzenden voor de Europese 3MT-competitie.

Onze finalisten

De promovendi van de FNWIn die op faculteitsniveau als beste uit de bus kwamen, zijn: Alina Leidinger (ILLC), Fabian Zimmer (GRAPPA) en Tom Keijer (HIMS). Hun pitch video's zijn hieronder te bekijken.

De 3MT pitch van Alina Leidinger
De 3MT pitch van Fabian Zimmer
De 3MT pitch van Tom Keijer

Onze deelnemers aan de voorronde

Alle video's waren van goede kwaliteit, daarom worden alle pitches hieronder getoond.

Evy de Nijs: Towards sustainable processing of rose waste Pitch
Laura Mansier: Agro-ecological and landscape complementation modelling Pitch