De colleges zijn weer begonnen, maar nu noodgedwongen vanuit huis. Hoe doe je dat eigenlijk als docent: een college opnemen? Is het wennen? De redactie van Folia vroeg het o.a. aan rechtsfilosoof en universitair docent aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid Tamar de Waal.

‘Ik had nog nooit van Zoom gehoord, tot nu. Het is een heel goed programma en werkt heel intuïtief, al las ik ook dat het qua privacy wat vragen oproept. Wel heb ik plots veel collega’s die vanaf het strand werken, want Zoom heeft ook een optie om palmbomen als achtergrond in te stellen.

Voor mij is het de eerste keer dat ik iets totaal online moet doen. Ik neem nu zelf de Powerpoints op, ik wist niet eens dat dit kon. Ik betwijfel of volledig online onderwijs de toekomst heeft, maar het opent zeker veel mogelijkheden. Ik hoop dat studenten het goed vinden werken.’

Universitair docent Tamar de Waal