Hun eerste bedrijfje kreeg vorm tijdens een aantal lange brainstormsessies in de UB. Een aantal jaren later bouwden deze alumni hun huidige onderneming Dyme op vanuit het Startup Village van de UvA. Met succes.
Dyme oprichters
V.l.n.r. David Knap, Joran Iedema, David Schogt en Wouter Florijn in het huidige kantoor van Dyme

Jullie zijn (bijna) allemaal alumni van de UvA. Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
'Met uitzondering van Wouter zijn we inderdaad allemaal alumni van de UvA. Joran en David Knap studeerden allebei Economie en Bedrijfskunde, waarna Joran de master Data Science volgde aan de UvA en David Accounting & Finance elders in het land. David Schogt studeerde in diezelfde periode Geschiedenis (BSc) en Nieuwe Media (MSc) aan de UvA. Wouter heeft een achtergrond in IT en studeerde in Utrecht.

Toen Joran en David Knap begin 2013 een idee hadden voor een onderneming, beseften ze al gauw dat ze dit niet in hun eentje zouden kunnen realiseren. Joran nam contact op met Wouter, het 'informatica-wonderkind' van zijn middelbare school. Daarna belde hij David Schogt, die altijd bezig was met eigen projectjes en ervaring had met graphic design. Zo zijn we samengekomen, met Joran als middelpunt; de rest kende elkaar nog niet. De eerste ontmoeting vond plaats in een van de studieruimtes van de UB.'