Samenwerking met het EcoSystem Thinking Institute (ESTI) moet leiden tot een nieuw experience-based opleidingsprogramma, bedoeld voor ondernemers uit zowel het privaat als het publiek domein.

Succesvol innoveren vereist tegenwoordig een ecosysteem-benadering, waarbij de relatie tussen bedrijven en hun omgeving een centrale rol speelt . Hiervoor is de toegang tot kennis en technologie belangrijker dan het eigendom van kennis. Voor veel bedrijven, van grote industriële partijen tot het MKB, betekent dit een enorme omslag.

Veel organisaties zijn zich ervan bewust dat zij hun innovatieprocessen in de toekomst anders moeten inrichten, maar weten vaak niet hoe ze dit moeten doen. Het Ecosystem Practitioner Programme geeft hier concrete antwoorden op en is naar verwachting eind maart 2020 gereed. De eerste leergang start dan waarschijnlijk in september 2020.

Onderzoek midden in de maatschappij

Voor de Amsterdam Business School (ABS) is de samenwerking met het ESTI belangrijk. De ABS wil met haar onderzoek midden in de maatschappij wil staan om een echte bijdrage te leveren aan relevante maatschappelijke ontwikkelingen, waaronder het stimuleren van innovatie en ondernemerschap.

Meer weten? Neem contact op met het Amsterdam Centre for Business Innovation.