De VOGON Research Award is uitgereikt aan voormalig MBA student Jeroen Beimer (MBA Big Data en Business Analytics 2018) en aan hoogleraar Marc Francke (UvA hoogleraar Real Estate Valuation). Ze konden de award in ontvangst nemen voor de publicatie ‘Out-of-Sample House Price Prediction by Hedonic Price Models and Machine Learning Algorithms’.

Het artikel is gepubliceerd in het blad Real Estate Research Quarterly en gebaseerd op Beimer’s MBA thesis onder supervisie van Marc Francke. De bijdrage van de auteurs gaat in op de problematiek van modelmatige taxaties. De Commissie roemt de heldere analyse alsook de interessante vraagstelling en praktische relevantie.

De Award Commissie heeft voor het selecteren van een paper, alle bijdragen uit de jaargang 17 en 18 grondig bestudeerd en geclassificeerd. Daarbij hebben ze gekeken naar methodologische verantwoording en relevantie voor de vastgoedpraktijk.

De VOGON Award Commissie

De VOGON Award Commissie bestaat uit:
- Dick Vos MRE, VMC Invest
- Steven Lucas MRE, Loyens & Loeff
- Prof. Theo Arentze, Technische Universiteit Eindhoven
- Prof, Arno van der Vlist, Rijksuniversiteit Groningen

VOGON is een vereniging van Onroerend Goed Onderzoekers in Nederland. VOGON stimuleert verbreding en verdieping van kennis van economische, sociologische, bestuurskundige en juridische en technische aspecten van onroerend goed.