Op donderdag 7 januari, tijdens de online nieuwjaarstoost van UvA Economics and Business, is de Amsterdam Business School Dissertation Award voor het beste proefschrift uitgereikt. Afdelingsvoorzitter van de Amsterdam Business School, prof. dr. Marc Salomon, maakte bekend dat dr. Robin Döttling met zijn 'Essays in financial economics' de prijs kreeg toebedeeld.

De jury bestond uit prof. dr. Nachoem Wijnberg, prof. dr. David Veenman en prof. dr. Frank Belschak. Zij waren van mening dat het proefschrift zeer relevante en actuele onderwerpen bevat en noemden de gebruikte empirische methoden state-of-the art.

Jurycommentaar

'In Döttlings proefschrift komen finance en macro samen. Het is bijzonder interessant dat verschijnselen zoals de invoering/dominantie van ICT in de productieprocessen van bedrijven directe implicaties heeft voor waardering van assets door investeerders (en henzelf).' Dat is volgens de jury een verrassend inzicht dat uitstekend wordt uitgewerkt en beargumenteerd.