Economie en Bedrijfskunde bestaat uit behoorlijk wat secties en afdelingen. We weten vaak wel waar onze directe collega's mee bezig zijn, maar wat speelt er bij anderen? We vroegen het Rein Jonkman van het Admissions-team.

Hoe ziet het werk van een Admissions-medewerker er uit?

Bij het Admissions Office (AO) zijn we verantwoordelijk voor het controleren en evalueren van alle aanmeldingen van aspirant studenten van UvA Economie en Bedrijfskunde. Tijdens de controle zijn compleetheid, authenticiteit en accreditatie van het grootste belang. Vervolgens kijken we of het profiel van de student overeenkomt met de toelatingseisen van de specifieke bachelor- of masteropleiding en brengen de student op de hoogte van onze beslissing. Daarna is het aan de student zelf om alles rond te maken zodat wij alles administratief correct kunnen verwerken en de student (hopelijk) kunnen verwelkomen aan de faculteit.

Met hoeveel mensen zijn jullie en wie doet wat?

Ons team is 14 man en vrouw sterk. Dit zijn voor een deel student-assistenten die de frontoffice runnen: vragen beantwoorden via contactformulieren of tijdens een van de dagelijkse telefonische spreekuren. De kerntaak van de seniors binnen ons team is het evalueren en verwerken van de inkomende aanmeldingen zoals hierboven beschreven.

Is jullie werk veranderd door corona?

We merken dat het aantal aanmeldingen, mede door de corona-maatregelen, erg is gestegen. Door corona is er overal veel veranderd en bij het Admissions Office is dat geen uitzondering. Momenteel zijn er veel projecten om veranderingen (zoals sluiting van de GMAT/Engels testcentres en het verzwaren van de ingangseisen door de toename van het aantal aanmeldingen) op een juiste manier te implementeren en te communiceren met de studenten.

Waar zijn jullie op dit moment mee bezig?

We zitten nu in het piekmoment van aanmeldingen. De aanmelddeadline voor non-EU + EU-studenten is verlopen en de deadline voor Nederlandse Msc-aanmeldingen zit eraan te komen. Inclusief uitlooptijd zijn we dus nog wel even met deze piek bezig.