Prof. dr. Randolph Sloof is door decaan prof. dr. Han van Dissel benoemd tot directeur van het Amsterdam School of Economics Research Institute (ASE-RI). De benoeming gaat in per 1 februari 2022.

Sloof volgt prof. dr. Frank Kleibergen op. ASE-RI omvat onderzoek op het gebied van economie, econometrie en actuariële wetenschappen. Als onderzoeksdirecteur is Sloof onder andere verantwoordelijk voor de onderzoeksprogramma’s bij de ASE, het versterken van de onderzoekskwaliteit van de School en het bijdragen aan het onderzoeksbeleid van EB. Meer informatie over ASE-RI vind je op de website.

Realiseren van ambitieuze doelen

Randolph Sloof: ‘De Amsterdam School of Economics heeft zich in de afgelopen jaren enorm ontwikkeld en daarmee flinke stappen gezet richting het realiseren van de ambitieuze strategische doelen. Zo is de zichtbaarheid en aantrekkelijkheid (en daarmee de werving) van de ASE op de internationale arbeidsmarkt voor jonge academici sterk verbeterd. Er is veel meer oog voor het stimuleren van kwalitatief hoogwaardig onderzoek met maatschappelijke impact. Daarnaast is de ondersteuning van wetenschappers bij het aanvragen van onderzoekbeurzen uitgebreid en geprofessionaliseerd. Ook is er meer aandacht voor diversiteit en inclusiviteit. Als onderzoeksdirecteur wil ik deze positieve ontwikkelingen verder versterken en verbreden. Ik kijk er naar uit dit samen met mijn collega’s binnen het ASE-managementteam, mijn collega-onderzoeksdirecteur bij de ABS, en eigenlijk al mijn collega’s binnen UvA Economie en Bedrijfskunde (EB) te gaan doen.’

Over Randolph Sloof

Randolph Sloof is sinds zijn afstuderen in 1992 (Econometrie, UvA) al bijna zijn hele werkzame leven verbonden aan de UvA. Sinds 2008 is hij hoogleraar Organisational Economics bij de sectie Microeconomics. In zijn onderzoek richt hij zich, naast organisatie-economie, onder andere op strategische informatieoverdracht, bijvoorbeeld bij verkiezingen. Hij geeft o.a. vakken bij de master Business Economics en bij de masteropleiding van het Tinbergen Instituut. Eerder bekleedde hij al verschillende managementfuncties binnen UvA EB. Zo was hij hoofd van de sectie Microeconomics en onderwijsdirecteur van het College of Economics and Business.