PhD-studenten Anil Kshatriya, Elisabeth Jäckel en Thu Nguyen pitchen hun onderzoek in een video voor hun deelname aan de UvA 3MT-competitie. De wedstrijd wordt jaarlijks op ruim 900 universiteiten in meer dan 85 landen wereldwijd georganiseerd. Deelnemers moeten hun promotieonderzoek in slechts 3 minuten presenteren aan een publiek die geen specifieke kennis heeft over de onderwerpen. Op 8 september 2022 wordt de winnaar bekendgemaakt.

Kshatriya, Jäckel en Nguyen werden door een facultaire jury uitgekozen om deel te nemen aan de UvA-finale. Hier nemen zij het op tegen 12 promovendi van andere faculteiten. De uiteindelijke winnaar mag meedoen aan de wereldwijde 3MT-competitie. Benieuwd naar de pitches van onze promovendi? Bekijk ze hieronder.

Voorkomen van concentratieproblemen bij multitasken

Anil Kshatriya onderzoekt of medewerkers hun huidige taak slechter uitvoeren als ze nog meer dingen op hun to do-lijstje hebben staan. En als dat het geval is, hoe kunnen werkgevers hun medewerkers hier dan bij helpen?

Actief luisteren bij onderhandelingen

Elisabeth Jäckel kijkt in haar onderzoek of actief luisteren onderhandelingen positief beïnvloedt en zo ja, wanneer kunnen we het dan het beste toepassen?

Invloed van beleggingen van pensioenfondsen op maatschappij en milieu

Hoe investeren pensioenfondsen onze salarissen en wat is de impact daarvan op maatschappij en milieu en op je pensioen? Dat is wat Thu Nguyen wil achterhalen met haar onderzoek.