We hebben goed nieuws. De laatste maatregelen in het hoger onderwijs komen te vervallen per 25 september. Daarmee komt ‘normaal’ onderwijs op onze faculteit in het AMC steeds meer in zicht.

Vanaf 25 september geldt er geen maximum groepsgrootte meer en komt ook de mondkapjesplicht voor studenten te vervallen. De anderhalvemetermaatregel is al losgelaten per 30 augustus. Door het loslaten van de maximum groepsgrootte is het ook weer mogelijk om de hoorcolleges en patiëntcolleges fysiek, in de collegezaal, door te laten gaan.

De belangrijkste maatregel die van kracht blijft is dat we de contacten tussen studenten en patiënten gescheiden houden en dat betekent dat studenten dus nog niet in het ziekenhuis mogen komen.

Een opsomming van de nieuwe regels zoals die vooralsnog gaan gelden van 25 september tot 1 november vind je hier. Laten we er samen voor zorgen dat we de regels die nog wél van kracht zijn ook echt naleven, zodat we het onderwijs op locatie kunnen blijven organiseren.