Tijdens de coronapersconferentie van vrijdag 13 augustus is duidelijk geworden dat de anderhalvemeter vanaf september wordt losgelaten binnen het hoger onderwijs. De UvA kijkt uit naar een nieuw collegejaar waarin onderwijs weer op de campussen kan gaan plaatsvinden; fysiek onderwijs is onontbeerlijk voor de kwaliteit van het onderwijs en voor het welzijn van onze studenten.

Vast staat dat onder andere een maximum van 75 studenten per collegezaal gaat gelden. Dit heeft veel invloed op de organisatie van het onderwijs en de roosters, en vergt grote logistieke inzet. Daarmee wordt maandag gestart.

We begrijpen dat er - naast de opluchting bij velen - ook zorgen bestaan onder studenten, docenten en andere medewerkers. De komende weken wordt hard gewerkt om het onderwijs vanaf september op een zo goed en veilig mogelijke manier in te richten.

Net als onze collega-universiteiten en -hogescholen benadrukken we het belang van vaccinaties en ondersteunen we de VSNU-campagne ‘Ga je studeren? Laat je vaccineren!’.

Studenten en medewerkers worden de komende weken verder geïnformeerd via deze webpagina, nieuwsbrieven en de opleidingen.

Meer informatie over het collegejaar 2021-2022

Alle informatie over onderwijs in het collegejaar 2021-2022 staat gebundeld op de website. Op zelftestonderwijs.nl kunnen studenten en medewerkers gratis zelftests aanvragen. Voor specifieke informatie kunnen studenten en medewerkers terecht bij hun eigen faculteit of opleiding. De informatie wordt vanaf maandag 16 augustus geactualiseerd en gecommuniceerd.