Binnenkort (vanaf 17 december) beginnen de tentamens van blok twee. In sommige gevallen vinden die op de campus plaats. Omdat we willen dat iedereen zich veilig voelt op de campus en zich goed kan concentreren op het tentamen, nemen we een aantal extra veiligheidsmaatregelen. Ook zullen faculteiten en opleiding je zo snel mogelijk informeren over wat er gebeurt als je een tentamen mist omdat je corona(klachten) hebt.

De afgelopen maanden hebben wij er samen voor gezorgd dat de UvA geen bron van besmettingen is. Vaccinaties, (zelf)testen en het volgen van basisregels spelen hierbij een grote rol. Natuurlijk doe je voor een tentamen ook een (zelf)test en blijf je thuis bij een positief resultaat. Daarnaast vragen we je aan alle basisregels te houden. Ook blijft het  verplicht een mondkapje te dragen bij verplaatsingen in de panden en in (onderwijs)ruimten, als je eenmaal zit, mag het kapje af.

Op basis van wat we zagen bij eerdere tentamens, gaan we nog beter zorgen dat er voldoende afstand gehouden kan worden bij het naar binnen en buiten gaan, in de zaal en in de gangen. Ook maken we nog vaker en uitgebreider schoon.

Wat als je een tentamen mist vanwege corona(klachten)?

Als je een tentamen mist, kun je altijd gebruikmaken van de (voor dat vak) geplande herkansing. Maar faculteiten en examencommissies zullen zich het komende blok ook maximaal inspannen om te zoeken naar de beste oplossing als je in quarantaine moet en daardoor niet aanwezig kan zijn. Voor een organisatie die zo groot is als de UvA, is maatwerk nodig. Wat dit betekent voor jouw tentamens, hoor je daarom zo snel mogelijk van je opleiding, in de mail en via Canvas.

Blijf (zelf)testen!

Heb je klachten die horen bij het coronavirus? Doe dan zo snel mogelijk een test: bij de GGD of een zelftest. Blijven de klachten langer? Doe dan de volgende dag weer een zelftest. Bij een positieve zelftest doe je ook altijd een test bij de GGD.

Op deze pagina lees je meer informatie over quarantaine, vaccinaties en wanneer je moet (zelf)testen.

Ben je van plan naar de campus te komen?

Kijk hier welke richtlijnen momenteel gelden op de campus en hoe we de campus samen zo veilig mogelijk kunnen houden.

Meer informatie over onderwijs in het huidige academisch jaar

Op deze pagina lees je meer informatie over onderwijs in het academisch jaar 2021/2022. Specifieke informatie over tentamens krijg je via jouw opleiding.

Andere informatie

Bekijk de informatie en veelgestelde vragen (FAQs) op uva.nl/corona of mail naar coronavragen@uva.nl