Veel eerstejaarsstudenten hebben moeite met het schrijven van academische teksten.
Basisvaardigheden academisch schrijven

Met Basisvaardigheden academisch schrijven leren zij de criteria voor wetenschappelijk schrijven toe te passen in hun teksten. De publicatie loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met veel verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt en hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en opzetten. Daarnaast leren ze bronnen parafraseren, samenhang in teksten aan te brengen en kritisch op eigen schrijfwerk te reflecteren. Basisvaardigheden academisch schrijven bevat veel oefeningen en een website.

Basisvaardigheden academisch schrijven

• Maartje Goosen en Francien Schoordijk