Digitale computers gebruiken getallen op basis van onjuiste representaties van reële getallen, wat kan leiden tot onnauwkeurigheden bij het simuleren van de beweging van moleculen, weersystemen en vloeistoffen, vinden wetenschappers van UCL en Tufts University. Peter Coveney, een van de toonaangevende onderzoekers in dit project, is directeur van het Centre for Computational Science, University College London en professor bij het Informatica Instituut, Universiteit van Amsterdam.
“The Great Floating Point Wave” in homage to Hokusai’s “The Great Wave Off Kanagawa”.