Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

Bootcamp Contentmarketing

Aan de slag met contentmarketing vanuit een redactionele invalshoek. In de eerste bijeenkomst behandelen we de storytelling en maken we het verhaal van je organisatie op. In de tweede sessie wordt in meerdere workshops per medium uitgewerkt hoe je verhaal vorm kan krijgen.

COVID-19 en UvA Academy
Uitgaande van de huidige situatie kunnen we onze programma's vanaf september weer op locatie organiseren. De gezondheid van onze deelnemers, docenten en medewerkers staat voorop, we volgen strikt de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Mocht de situatie veranderen voorafgaand aan de startdatum van de masterclass dan zorgen we voor een werkende (digitale of hybride) oplossing. 

Je hebt een contentstrategie of weet hoe je die moet formuleren, je weet hoe je de traffic naar je content kunt stimuleren en weet hoe je het geheel kunt monitoren en optimaliseren, maar wil praktisch aan de slag. Je wilt zien hoe je goede content creëert, waaraan die voldoet en hoe je optimaal gebruik kunt maken van het potentieel van diverse populaire en opkomende owned media.

De Bootcamp Contentmarketing beslaat twee dagen, waarbij de eerste in het teken staat van het bedenken van goede verhalen. Tijdens de tweede dag kun je diverse praktische workshops volgen, waar je zelf aan de slag gaat in een klein team onder begeleiding van een professional.

Dag 1
Het creëren van content die werkt – het verhaal

Storytelling
Geen engaging en effectieve content zonder een goed verhaal. We gaan in op wat een goed verhaal maakt en waarom dit onmisbaar is in je marketingaanpak. We tonen dat iedere organisatie bomvol met goede verhalen zit en dat de uitdaging erin bestaat ze te spotten. En daarna zó te maken dat ze de aandacht pakken. 

We leggen je uit welke elementen belangrijk zijn voor een goed verhaal, welke vertelvormen je het beste kunt gebruiken, hoe je jouw publiek het beste kunt bereiken en hoe je resultaat behaalt. Er komen tal van voorbeelden en cases aan bod. Hieruit verzamel je in de sessie de best practices die je zelf kunt toepassen.

Zelf verhalen bedenken
In deze sessie ga je zelf onder begeleiding verhaalideeën op papier zetten. Met behulp van oefeningen, brainstormtechnieken en gerichte vragen spreken we jouw creativiteit aan. Je zal versteld staan hoeveel ideeën in je opkomen. De beste verhalen werk je alvast uit. We helpen met een goede kop, een sterke intro en een aansprekende vertelvorm. Zodat het aansprekend is voor jouw doelgroep. Je gaat naar huis met een lijst van verhalen waarmee je direct aan de slag kunt.

Dag 2
Het creëren van content die werkt – haal het maximale uit je mediatypen

Praktische workshops
(het aanbod en de exacte inhoud onder voorbehoud)
Op deze laatste dag van de bootcamp bieden we je mogelijkheid verschillende praktische workshops te volgen. Ideeën over goede content zijn er, maar de vraag blijft: ‘hoe doe je dat nou?’. Je wil immers niet dat die mooie verhalen op de plank blijven liggen. We hebben een aanbod workshops over uiteenlopende onderwerpen. Allemaal gegeven door professionals met veel ervaring.

Jij kiest zelf waar je bij wil zijn:

  • Jouw data in een dashboard
  • Schrijf zelf de betere blog
  • Redactieformule, zodat die mooie verhalen niet op de plank blijven liggen
  • Virtual Reality ook geschikt voor jouw business?
  • Maak zelf betere foto’s met je smartphone
  • Influencermarketing
  • Maak je eigen podcast

Voor wie?

Dit programma is voor contentmarketingprofessionals die willen verkennen hoe je goede content bedenkt en creëert voor mediatypen als website, blog, podcast, video en augmented reality.

Aan het eind van de bootcamp heb je

  • Concrete ideeën en eerste uitwerkingen van goede content.
  • Inzicht in hoe je bepaalde populaire en opkomende owned mediatypen optimaal kunt benutten om je content te communiceren.

Deze bootcamp wordt gegeven door:

Ed Peelen
Ed Peelen is programma directeur van UvA Academy en bijzonder hoogleraar content marketing. Ed is gespecialiseerd in het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties.

 


In samenwerking met:
Deze bootcamp contentmarketing wordt verzorgd in samenwerking met The Story Network. Zij bedenken, maken en verspreiden verhalen die raak zijn. Ze werken voor uiteenlopende organisaties, van start-ups tot corporates, van musea tot sportclubs. En overal halen ze de mooiste verhalen naar boven. Het netwerk bestaat uit mensen uit de journalistiek met ervaring bij onder andere NRC, BNR en NOS en mensen uit de marketing met ervaring bij bureaus als Dept en Stroom. Zij vormen zo een ijzersterke combinatie. Op deze dagen zijn al deze mensen er voor jou.

Praktische informatie

Data 8 & 29 oktober 2020
Tijd 9.00 - 17.00 uur
Kosten

€ 995
Inclusief catering en diverse digitale studiematerialen). Het cursusgeld is vrijgesteld van BTW.

Aantal Gezien het interactieve en intensieve karakter van deze masterclass is er maximaal plaats voor 25 deelnemers.
Locatie Amsterdam

Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname vanuit de Universiteit van Amsterdam.

Heb je vragen over dit programma? Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg.
E: m.l.luinenburg@uva.nl
Whatsapp: 06 41508690

Bootcamp Contentmarketing
Vorm Deeltijd, kortlopend, incompany
Studielast EC, 2 dagen
Voertaal Nederlands
Start Oktober