Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

Digitale Marketing & Communicatie Masterclass

Over de branding van morgen. Welke impact hebben digitale media en technologie op je merkcommunicatie?

COVID-19 en UvA Academy
Uitgaande van de huidige situatie kunnen we onze programma's vanaf september weer op locatie organiseren. De gezondheid van onze deelnemers, docenten en medewerkers staat voorop, we volgen strikt de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Mocht de situatie veranderen voorafgaand aan de startdatum van de masterclass dan zorgen we voor een werkende (digitale of hybride) oplossing.

Ontwikkelingen in digitale media en marketingtechnologie hebben grote impact op onze merkcommunicatie. Het monopolie op media is verdwenen. Iedereen communiceert over het merk. Het is de uitdaging om de regie te blijven voeren over de communicatie over ons merk. Vanuit diepgaand inzicht consumenten en de grondgedachten die aan het merk ten grondslag liggen. En via earned, social en paid media de doelgroep te bereiken en het (digital) engagement met het merk te vergroten. Vanuit inzicht in wat mensen drijft. Innovatief op juiste fronten, maar ook persoonlijk en effectief.

We gaan o.a. in op de volgende vragen

  • Hoe ga je om met merkbeheer in een ongecontroleerde wereld?
  • Wat kan met marketingtechnologie en wat is jouw digitale strategie?
  • Wat weten we vanuit academisch onderzoek over social media in merkcommunicatie
  • Wat beweegt mensen om op social een merk te endorsen en erover te communiceren
  • Hoe draagt social media communicatie bij aan merkwaarde en koopgedrag
  • Contentmarketing: de andere manier van communiceren?
  • Hoe word je je eigen mediabedrijf?
  • Hoe richt je je brand publishing hub in en wat wordt je mediastrategie?
  • Hoe zetten we augmented reality in de customer journey?
  • Wat zijn de disruptieve innovaties in marketingcommunicatie?
  • Geautomatiseerde 1-2-1 communciatie
  • Wat zijn de ontwikkelingen en mogelijkheden van neuroscience en impliciete meetmethoden?
Digital marketing

Deze masterclass bestaat uit zeven bijeenkomsten, waarvan de laatste facultatief is. 

  1. Merkbeheer van morgen
  2. Social media marketing (1)
  3. Social media marketing (2)
  4. Neuroscience en impliciete meetmethoden
  5. Reputatiemanagement en contentmarketing
  6. Innovatie in digitale communicatie
  7. Assessment (facultatief)

Voor wie?

Dit programma is bedoeld voor communicatie-, marketing-, media-, brand- en marketingcommunicatiemanagers en directors die (mede) verantwoordelijk zijn voor marketing & communicatie.

Deze masterclass wordt gegeven door:

Jorge Labadie

Jorge Labadie
drs. Jorge Labadie MBM, Strategy Director 37°Celsius en Affiliate Professor, UvA.

Ed Peelen
Ed Peelen is programma directeur van de UvA Academy en bijzonder hoogleraar content marketing. Ed is gespecialiseerd in het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties.

 

De masterclass wordt begeleid door drs. Jorge Labadie MBM, Strategy Director 37°Celsius en Affiliate Professor, UvA en prof. dr. Ed Peelen, UvA. Verschillende wetenschappers verzorgen een bijdrage in het programma, o.a. Dr. Stefan Bernritter (King’s Business School, King’s College London), Abishek Nayak (UvA), Dr. Andrea Weihrauch (UvA) en Anne Roos Smink Msc. (UvA).
Diverse gastsprekers zullen verder een bijdrage verzorgen, o.a. Elias Crum (Partner bij Marketing Guys), dr. Daan Muntinga (Strategy Director bij XXS Amsterdam), Stefan Bothoff (Social Media Manager bij VodafoneZiggo), dr. Roeland Dietvorst (Neurowetenschapper bij Alpha One) en Eunice Koekkoek (Manager Corporate Communicatie bij McDonald’s).

Praktische informatie

Data & Tijd

29 oktober
5 november
19 november
3 december
10 december
14 januari
28 januari (facultatief)

Kosten

€ 2.995 voor 7 bijeenkomsten, € 2.795 voor 6 bijeenkomsten
(inclusief catering en diverse digitale studiematerialen). Het cursusgeld is vrijgesteld van BTW.

• SWOCC-leden ontvangen 10% korting. Dit dient door het SWOCC-bestuur goedgekeurd te worden.
• Leden van de AUV (alumnivereniging UvA en alumni AAGS/ UvA Academy) ontvangen 10% korting.
Het combineren van kortingen is niet mogelijk.

Aantal Gezien het interactieve en intensieve karakter van deze masterclass is er maximaal plaats voor 25 deelnemers.
Locatie Amsterdam

 

Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname vanuit de Universiteit van Amsterdam.

Heb je vragen over dit programma? Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg. Of download de brochure voor het uitgebreide programma.

E: m.l.luinenburg@uva.nl
M: 06 41508690

UvA Academy 

De UvA Academy biedt opleidingen voor professionals. We maken wetenschappelijk onderzoek toegankelijk. De opgedane kennis is toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Meer weten over ons en ons aanbod? Lees verder

 

  • Misschien ook interessant?

    Content Marketing & Storytelling

    Wat is jouw verhaal? Hoe maak je je communicatie purpose driven. Deelnemers krijgen handvatten mee om binnen hun organisatie daadwerkelijk contentmarketing strategisch en integraal te verankeren en te organiseren.

Digitale Marketing & Communicatie Masterclass
Vorm Deeltijd, kortlopend, incompany
Studielast EC, 7 dagen
Start Maart