Promovendus Klaas van Leest van het Van 't Hoff Institute for Molecular Chemistry (HIMS) heeft de posterprijs gewonnen tijdens het 25-jarig jubileumsymposium van de Holland Research School of Molecular Chemistry (HRSMC). Afgelopen vrijdag 15 november ontving hij de prijs uit handen van juryvoorzitter prof.dr. Luc Visscher.
Poster prize annual symposium 2019 voor Klaas van Leest
Luc Visscher overhandigt de prijs aan Klaas van Leest. Foto: HRSMC.

Klaas van Leest werkt bij de HIMS-onderzoeksgroep Homogeneous, Supramolecular and Bio-Inspired Catalysis, waar professor Bas de Bruin het onderzoek leidt naar metaal-nitreen (M = NR) verbindingen als intermediair voor een aantal relevante chemische conversies. De groep streeft ernaar om dergelijke verbindingen te synthetiseren uit goedkope en duurzame reagentia. Om dit te bereiken is het essentieel om de katalytisch actieve vorm van de metaal-nitreen verbindingen te onderzoeken. Klaas van Leest deed dat in samenwerking met onderzoekers uit de HIMS groep Sustainable Materials Characterization.

Lees meer in het Engelse nieuwsbericht.