Het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met het Shanghai Institute for Cleantech Innovation en het Shanghai Advanced Research Institute (SARI) van de Chinese Academy of Sciences (CAS). De overeenkomst biedt een platform voor gezamenlijke onderzoeks- en onderwijsprojecten op allerlei gebieden van de chemie. Het betreft ook de uitwisseling van onderzoekers en studenten en gezamenlijke valorisatieprojecten.
Bezoek SARI team aan HIMS
Het SARI team en hun gastheren in april 2019. Van links naar rechts: dr. Xiaoping Li, dr. Liangshu Zhong, dr. Shiju Raveendran, dr. Ning Yan, prof. Yuhan Sun, prof. Gadi Rothenberg en Wei Zhang MSc. Foto: HIMS.

De ondertekening volgt op verschillende discussies en wederzijdse bezoeken, en bouwt voort op de bestaande samenwerking tussen de HIMS groep Heterogeneous Catalysis & Sustainable Chemistry van Prof. Gadi Rothenberg, en het CAS Key Laboratory of Low-Carbon Conversion Science and Engineering, geleid door Prof Yuhan Sun. In april van dit jaar bezocht een delegatie van SARI de UvA en gaf Prof. Sun een lezing als gast van de John van Geuns Foundation en het UvA onderzoekszwaartepunt Sustainable Chemistry.

De katalytische conversie van biomassa, nieuwe materialen en processen voor koolstofarme technologieën, en de overgang naar een circulaire economie staan hoog op de agenda van de drie partijen. Ze gaan samenwerken op het gebied van zowel fundamenteel als toepassingsgericht onderzoek.

Lees meer in het Engelse nieuwsbericht.