Dr. Jocelyne Vreede van de Computational Chemistry groep van het Van 't Hoff Institute of Molecular Sciences heeft een NWO KLEIN-2-subsidie ontvangen voor een vierjarig project waarin wordt onderzocht hoe de vorm en compactheid van DNA de expressie van genen beïnvloeden. In samenwerking met prof. dr. Willem Kegel, hoogleraar Zelf-ordenende Systemen aan de Universiteit Utrecht, zullen experimentele, theoretische en computationele benaderingen worden ontwikkeld om kwantitatieve en gedetailleerde inzichten te verschaffen in dit nog onbekende aspect van DNA-transcriptie.

Lees meer in het Engelse nieuwsbericht