Biokatalytici van het Van 't Hoff Institute for Molecular Sciences van de Universiteit van Amsterdam zijn er in geslaagd geïmmobiliseerde ω-aminotransferase-enzymen succesvol toe te passen in zuivere organische oplosmiddelen. In een recent artikel in het tijdschrift Advanced Synthesis & Catalysis rapporteren ze hoge opbrengsten van dit enzymatische systeem bij de synthese van α-chirale amines in een flowreactor. Het werd aangemerkt als Very Important Publication en verschijnt binnenkort op de voorpagina van Advanced Synthesis & Catalysis.

De publicatie betreft het werk van dr. Wesley Böhmer, die eind 2019 op dit onderwerp promoveerde bij groepsleider dr. Francesco Mutti. Het onderzoek vond plaats in samenwerking met het bedrijf EnginZyme AB.

Lees meer in het Engelse nieuwsbericht.