Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!

Het beeld van de historicus op tv wordt nog steeds gedomineerd door mastodonten zoals Maarten van Rossum en Geert Mak. Jonge historici leveren ook een belangrijke toevoeging aan het publiek debat door hun onderzoek en kennis te delen. Toch blijft het een uitdaging om de goede ingang te vinden, je kennis te matchen met de behoeften van een programma en de nuance van historische ontwikkelingen helder over te brengen. Stichting Jonge Historici presenteert daarom in samenwerking met de opleiding Publieksgeschiedenis op 28 februari een middag om historici concrete handvatten te geven om zichzelf en hun onderzoek zichtbaar te maken.

Detail Summary
Datum 28 februari 2020
Tijd 15:00 - 17:30
Locatie BG 3
Ruimte VOX-POP

Het programma bestaat uit 2 workshops waarin je tips en tricks krijgt van professionals uit het vak. Journalist, theatermaker en Slimste Mens deelnemer Eveline van Rijswijk geeft een workshop over historici in de media en kan vanuit haar uitgebreide ervaring als radiomaker en presentator een inkijkje geven in de processen behind the scenes. In de tweede workshop gaan we concreet aan het werk met het opstellen van een pitch en manieren waarop je je als historicus je onderzoek zichtbaar kunt maken voor een breed publiek. We eindigen met een borrel bij café de Jaren waar je met mensen van verschillende programma’s kunt netwerken en wie weet zelfs al een idee pitchen!


Dus wil jij leren hoe je als jonge historicus door middel van je onderzoek en expertise jezelf in de picture kunt spelen of ben je benieuwd naar de waarde die jonge historici hebben voor de media? Meld je dan nu aan door een mailtje te sturen naar info@jongehistorici.nl.

Ik meld me aan!

BG 3
BG 3

Ruimte VOX-POP

Binnengasthuisstraat 9
1012 ZA Amsterdam