Juni 2022 werd het nieuwe docentenbeleid ingevoerd. In de voorbereiding voor het overleg met het CvB en de UCLO is de COR benieuwd naar de ervaringen van docenten die een (her)nieuw(d) contract hebben gekregen.

Op 1 juni 2022 werd het nieuwe docentenbeleid ingevoerd, zoals in de vorige nieuwsbrief van de Centrale Ondernemingsraad (COR) uitvoerig beschreven (https://www.uva.nl/over-de-uva/organisatie/beleid-ondersteuning-medezeggenschap/centrale-ondernemingsraad-uva/actueel/centrale-ondernemingsraad-cor-docentenbeleid-hoe-staat-het-met-de-uitvoering.html).

Met heel veel inspanning van de afdelingen personeelszaken, de faculteiten, bedrijfsvoerders, afdelingen en opleidingen zijn inmiddels de aflopende docentencontracten en nieuwe contracten in lijn gebracht met het nieuwe beleid. Komende maanden worden alle bestaande docentencontracten tegen het licht gehouden. Elke docent kan vragen om een gesprek hierover. Tevens is er, zoals aangekondigd, een Commissie Docentenbeleid ingesteld.  Officiële bezwaren kunnen alleen daar afgehandeld worden als het overleg met leidinggevende, opleiding, en decaan niets opleverde.

Deel jouw ervaring met de Centrale Ondernemingsraad

Dezelfde samenwerking van College van Bestuur (CvB), de Universitaire Commissie Lokaal Overleg (UCLO) en de COR die leidde tot de contourennota Docentenbeleid krijgt in de komende maand een vervolg, waarin onder andere de uitvoering en de ervaringen van docenten zullen worden geëvalueerd.

In de voorbereiding voor het overleg met het CvB en de UCLO is de COR is zeer benieuwd naar de ervaringen van docenten die een (her)nieuw(d) contract hebben gekregen. Voldoet het contract aan het nieuwe beleid, waar zitten de pijnpunten, hoe ruimhartig zijn de nieuwe regels toegepast? De COR hoort graag ervaringen. Mail naar cor@uva.nl Vanzelfsprekend blijven deze ervaringen strikt vertrouwelijk.