Begin februari kondigde de UvA aan geen nieuwe onderzoekssamenwerkingen aan te gaan met Shell of soortgelijke bedrijven uit de fossiele industrie totdat hierover een UvA-brede dialoog had plaatsgevonden met studenten en medewerkers. In juni vond de laatste dialoog plaats en het rapport over die sessies wordt nu overgedragen aan het College van Bestuur (CvB), dat zich beraamt over een beslissing over het wel of niet samenwerken met partners uit de fossiele industrie.

Doel van de dialogen was om meningen en inzichten vanuit zoveel mogelijk hoeken van de UvA op te halen. Dat gebeurde met de dialogen, maar ook met 1-op-1 interviews, korte enquêtes op de campus, vragen via een online helpdesk en overleggen met studenten- en adviesraden binnen en buiten de UvA.

Hoe gaat het nu verder?

Over het wel of niet samenwerken met partners uit de fossiele industrie en onder welke voorwaarden dat wel of niet kan, maakt het CvB binnenkort een besluit. Meer informatie volgt daarover via de website en de nieuwskanalen van de UvA.