Wetenschappers van de Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica verschijnen regelmatig op radio, tv of internet om met hun expertise het nieuws van de dag te duiden. In deze rubriek een overzicht van de mediaoptredens en artikelen.

Nieuwe materialen moeten nu ontwikkeld om in 2050 impact te hebben

Een verslag van de oratie van Gert-Jan Gruter in Agro & Chemie, geschreven door Harm Ikink.

Zeldzame ‘babykamer’ manta’s ontdekt

Marien bioloog Mark Vermeij in KIJK Magazine over de ontdekking van een soort kinderkamer voor mantaroggen.

Astronomen zijn getuige van kosmische schranspartij

Sterrenkundige Sera Markoff (UvA-API) reageert in de Volkskrant op berichtgeving over zwarte gat dat een ster opslokt.

Project Digital Twins bij BNR

Tech journalist Rob Blaauboer over video 'Virtual Physiological Humans van ondermeer Alfons Hoekstra (IvI).

Zonnepanelen dalen snel in prijs, maar wat merkt de consument daarvan?

Artikel in de Volkskrant over zonnepanelen met ondermeer Wim Sinke van IoP.

Gen gevonden dat menselijk brein zo groot maakte.

Artikel over onderzoek van Frank Jacobs (SILS) naar ontstaansgeschiedenis van ons brein.