Wetenschappers van de Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica verschijnen regelmatig op radio, tv of internet om met hun expertise het nieuws van de dag te duiden. In deze rubriek een overzicht van de mediaoptredens en artikelen.

Genenbank voor slarassen

Michel Haring reageert in FD op nieuws over een genenbank voor slarassen.

Masterstudent Scheikunde Rick Broers maakt slijm in Jeugdjournaal

Slijm maken is onder kinderen een rage waar maar geen einde aan lijkt te komen. Het Jeugdjournaal kwam langs op het Science Park en ging in het lab aan de slag met UvA-masterstudent & scheikundevlogger Rick Broers.

Stephen Hawking

Daniel Baumann in deze speciale aflevering van televisieprogramma Focus over natuurkundig genie Stephen Hawking.

Reacties op het overlijden van Stephen Hawking

Diverse FNWI-wetenschappers reageerden in de media op het overlijden van Stephen Hawking op 14 maart 2018.

Helderste signaal ooit van radioflits waargenomen

Ralph Wijers en Jason Hessels in KIJK Magazine over uitbarstingen van radiostraling die slechts enkele milliseconden duren.

Wordt je huis vet door kaarsen?

Jan van Maarseveen gaf voor QMusic antwoord op deze vraag.

Niet de grote grazers, maar prehistorische mens maakte de open vlakten

Onderzoek van Jan Sevink, Boris Jansen en Bas van Geel in de Volkskrant over de mens als aanstichter van open vlakten uit de oertijd.

Hoe bedrijven ddos-aanvallen kunnen afslaan

Robert Meijer in de Volkskrant over methodes om banken weerbaar te maken tegen ddos-aanvallen.

Zwanger? Ga naar huis!

Moniek Tromp in een interview van het Algemeen Nijmeegs Studentenblad over vrouwen in topfuncties in de bètawetenschap.

IJsvogel op Science Park

Jan van Arkel, digitaal illustrator bij UvA-IBED, in een video van Folia over zijn geslaagde poging de ijsvogel op Amsterdam Science Park vast te leggen.

Koraalkillers

Mariene biologen Petra Visser en Mark Vermeij bij televisieprogramma Focus over de NICO-oceaanexpeditie en de toestand van het koraal in de Cariben.

Laat Amazon niet op je bord kijken

Max Welling met een column in het Financieel Dagblad over de noodzaak van regulatie van artificiële intelligentie.

Hubble-meting uitdijing heelal wijst misschien op nieuwe natuurkunde

Erik Verlinde in de New Scientist in reactie op een snellere uitdijingssnelheid van het heelal dan gedacht.

Bijzondere eigenschappen van water

Natuurkundige Daniel Bonn en scheikundige Bernd Ensink bij Radio Swammerdam over de bijzondere eigenschappen van water.