Onderwijsvernieuwing en blended learning

Onderwijsvernieuwing en blended learning zijn speerpunten waar de UvA op in zet. Een van de kerndoelstellingen op het gebied van onderwijs is het verwerken van evidence-based ICT toepassingen in het onderwijsbeleid.

In december 2015 is het eindrapport Blend it/Share it van de werkgroep Onderwijsvernieuwing / Blended Learning uitgekomen. De UvA heeft in dit kader twee vice-provost for innovation in teaching and learning benoemd. Dit zijn prof. Dr. Peter van Baalen en dr. Etienne Verheijck geworden. De definitie van blended learning voor de UvA is: learning activities that involve a systematic and meaningful combination of of co-present (face-to-face / offline) interactions and technology-mediated (online) interactions between students, teachers and learning resources from a strond educational perspective (adapted from Bliuc et al, 2007).

De Stuurgroep Onderwijsvernieuwing houdt zich o.a. bezig met het opzetten van een Centre for Innovation in Learning & Teaching en het organiseren van seminars. De leden van de stuurgroep zijn: Peter van Baalen (voorzitter, FEB), Etienne Verheijck (AMC), Annemarie Zand Scholten (FEB), Andy Pimentel (FNWI), Arthur Salomons (FdR), Martine van Selm (FMG), Yolande Spoelder (FGw), Tjapko van Noort (CSR), Manouk Schippers (CSR) en Janine Smit (secretaris, AcZ).

Gepubliceerd door  Universiteit van Amsterdam

28 maart 2017