Fotograaf: Ineke Oostveen

dhr. dr. M.L. (Mark) van der Veen


  • Faculteit Economie en Bedrijfskunde
    Sectie Intern. Strategy and Marketing
  • Bezoekadres
    REC M
    Plantage Muidergracht 12  Kamernummer: M2.09
  • Postadres:
    Postbus  15953
    1001 NL  Amsterdam
  • M.L.vanderVeen@uva.nl
    T: 0205254362
    T: 0205255311

Positions

Head of the section International Strategy and Marketing,
Director of the Amsterdam Graduate School of Business, 

Research programme

Strategy and Marketing

Research interests

corporate social responsibility; CSR strategy and green marketing

Dissertation title

The Organization of Greening, Erasmus Universiteit Rotterdam, 2007

Various activities

 

2002

  • Kolk, A., & van der Veen, M. L. (2002). Dilemmas of balancing organisational and public interests: how environment affects strategy in Dutch main ports. European Management Journal, 20(1), 45-54. [details] 
  • Bouma, J., & van der Veen, M. L. (2002). Wanted: A Theory for Environmental Management Accounting. In M. Bennett, J. J. Bouma, & T. Wolters (Eds.), Environmental Management Accounting: Informational and Institutional Developments (pp. 279-290). Dordrecht: Kluwer Academic Publischers. [details] 

2000

  • Peelen, E., & van der Veen, M. (2000). Behoedzaamheid troef bij milieumarketing. Tijdschrift voor Bedrijfsadministratie, 104(1232), 151-156. [details] 
  • van der Veen, M. (2000). Environmental management accounting. In A. Kolk (Ed.), Economics of Environmental Management (pp. 155-175). Harlow: Financial Times Prentice Hall. [details] 
  • van der Veen, M. (2000). Management accounting voor een maximaal milieurendement. Tijdschrift voor Bedrijfsadministratie, 104(1232), 164-173. [details] 

1998

  • Langerak, F., Peelen, E., & van der Veen, M. (1998). Exploratory results on the antecedents and consequences of green marketing. Journal of the Market Research Society, 40(4), 323-335. [details] 
  • Langerak, F., Peelen, E., & van der Veen, M. (1998). Exploratory results on the antecedents and consequences of green marketing. Journal of the Market Research Society, 4(40), 323-336. [details] 

2006

  • van der Veen, M. L., & Moratis, L. (2006). Een introductie tot maatschappelijk verantwoord ondernemen. In L. Moratis, & M. van der Veen (Eds.), Basisboek MVO: maatschappelijk verantwoord ondernemen (pp. H. 1). Assen: Van Gorcum.
  • van der Veen, M. L., & Kolk, A. (2006). MVO rapportage. In L. Moratis, & M. van der Veen (Eds.), Basisboek MV: maatschappelijk verantwoord ondernemen (pp. 227-236). Assen: Van Gorcum.

2004

  • Kolk, A., & van der Veen, M. L. (2004). Rapportage van maatschappelijke presentaties. In M. van der Veen (Ed.), MVO & communicatie (pp. 80-90). Utrecht / Zutphen: ThiemeMeulenhoff.
  • van der Veen, M. L., & Kolk, A. (2004). Maatschappelijk verantwoord ondernemen. In M. van der Veen (Ed.), MVO & communicatie (pp. 1-13). Utrecht / Zutphen: ThiemeMeulenhoff.

2002

  • Kolk, A., van der Veen, M. L., Hay, K., & Wennink, D. (2002). KPMG International Survey of Corporate Sustainability Reporting 2002. De Meern: KPMG. [details] 

2001

  • Theodori, D., de Groot, C. P., le Feber, M., & van der Veen, M. L. (2001). Vermindering van oplosmiddelengebruik in de scheeps- en jachtbouw. Stand der Techniek. Doetinchem: Elsevier Bedrijfsinformatie. [details] 

1998

  • Peelen, E., Langerak, F., & van der Veen, M. (1998). Milieu voor marketeers geen hot item, onderzoek naar factoren die milieumarketing stimuleren. Tijdschrift voor Marketing, november, 48-50. [details] 

2010

  • Moratis, L., & van der Veen, M. (2010). Basisboek MVO: maatschappelijk verantwoord ondernemen. - 3e, volledig herziene dr. Assen: Van Gorcum. [details] 

2005

  • Kolk, A., van der Veen, M. L., Pinkse, J. M., Fortanier, F. N., Peters, S., & Extercatte, C. (2005). KPMG International Survey on Corporate Responsibility Reporting 2005. Amsterdam: KPMG.

2000

  • van der Veen, M. L., & Walhain, S. P. (2000). Costs and Benefits of various regulatory options and the economic effects of a possible Decopaint-Directive. In EU VOC project. In Decopaint, study on the potential for reducing emissions of volatile organic compounds (EC DG Environment Tender E1/ETU/980084) (pp. 229-254). Amsterdam / Dublin: Chemiewinkel, Enterprise Ireland / WIMM. [details] 

1998

  • Peelen, E., Langerak, F., & van der Veen, M. L. (1998). Milieu voor marketeers geen hot item. Tijdschrift voor Marketing, november, 48-50. [details] 
This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library  or the Pure staff  of your faculty / institute. Log in to Pure  to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool  to manage the visibility of your publications on this list.
  • Geen nevenwerkzaamheden

contactgegevens bewerken bewerk tabbladen