Dr. Kristina Krake, onlangs benoemd als universitair docent Scandinavistiek aan de Faculteit der Geesteswetenschappen van de UvA, heeft een prijs ontvangen voor het beste proefschrift op het gebied van Geschiedenis, toegekend door de Deense Vereniging voor Arbeidersgeschiedenis, het Arbeidersmuseum en de Bibliotheek en Archieven van de Deense Arbeidersbeweging.
Kristina Krake

Het proefschrift van Krake, getiteld Scandinavia in the Age of Extremes: System Critique and the Defence of Democracy in the Interwar Period 1919-1939, behandelt de ontwikkeling van politieke systemen in Scandinavië in het interbellum. Haar promotie vond plaats aan de University of Southern Denmark.

De prijs, waaraan een bedrag van 15.000 Deense kronen verbonden is, werd op 6 oktober uitgereikt in het Arbeidersmuseum in Kopenhagen.