Op 14 februari heeft Rosa Kösters, masterstudent Geschiedenis (onderzoeksmaster), de Scriptieprijs van de Vakbeweging 2018 gewonnen. Rosa deed onderzoek naar de transformatie van werkvloerverhoudingen in de jaren zeventig en tachtig bij Philips en Hoogovens.
Rosa Kösters wint Scriptieprijs Vakbeweging 2018
Rosa Kösters wint Scriptieprijs Vakbeweging 2018 (foto: Loran van Diepen)
Rosa Kösters wint Scriptieprijs Vakbeweging 2018
Rosa Kösters (foto: Loran van Diepen)

Rosa werkte als studentassistent mee aan het vakbondsonderzoek van het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG). Haar scriptieonderzoek kwam voort uit dit IISG-onderzoeksproject. Bram Mellink was haar begeleider vanuit de UvA en Matthias van Rossum begeleidde haar vanuit het IISG.

Lees verder op de website van IISG