Elke week maken we kennis met een andere collega. Ontdek wat ze het leukste vinden aan hun werk en leer dingen die je nog niet over hen wist. Deze week: Joris Marée, universitair docent bij de sectie Quantitative Economics.

Wat vind je het leukste aan je werk?

Het leukst aan mijn werk vind ik de omgang met (kleine groepen) studenten. Ik motiveer en enthousiasmeer hen door middel van levendige academische discussies voor de wetenschap en onderzoek. Natuurlijk is het ook mijn doel de wonderlijke wereld van de wiskunde en statistiek te introduceren waarin zij hopelijk een mooie weg weten te vinden. Belangrijk is ook dat je met de collega’s een hecht team vormt.

Op welk onderzoek of project van het afgelopen jaar ben je het meest trots?

Het meest trots ben ik op het prachtige leermateriaal dat wij hebben ontwikkeld in een digitale leeromgeving. Dit gaat veel ingezet worden om studenten bij colleges en thuis uit te dagen om met de leerstof aan de slag te gaan. Het doel is om te ontdekken wat al beheerst wordt en waar nog aan gewerkt moet worden.

Wat weten collega’s waarschijnlijk niet van jou?

Als sp(r)uit 11 van een gezin met 14 kinderen (met 3 tweelingen van verschillend pluimage die binnen 2 jaar geboren werden: 2 jongens, 2 meisjes en een jongen en een meisje ) heb ik een fantastische jeugd beleefd. Met de 8 broers hebben we de marathon (door ons omgedoopt als de Maréethon) van New York gelopen. Ook ben ik lid van een zeer inspirerend Utrechts theaterkoor ’Vinger In Je Oor’ waar ik in mijn vrije tijd veel verschillende rollen vertolk. Ik nodig eenieder uit om eens bij onze optredens te kijken!