Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Iedereen op de UvA heeft recht op een veilige en integere leer- en werkomgeving. Ervaar je toch ongewenst gedrag, grensoverschrijdend gedrag of een schending van de integriteit? Dan kun je op verschillende plekken terecht, afhankelijk van jouw situatie en hulpvraag. Het meldpunt helpt je op weg. Het meldpunt is onafhankelijk en behandelt je melding vertrouwelijk.

Dit kan het meldpunt voor jou betekenen

  • Het meldpunt biedt een luisterend oor.
  • Het meldpunt kan meedenken over de vervolgstappen die je kunt zetten.
  • Het meldpunt kan je doorverwijzen naar de juiste plek binnen de UvA (bijvoorbeeld de vertrouwenspersonen).

Hierover kun je melden

Je kunt een melding doen, wanneer je te maken hebt met: 

  • Ongewenst of grensoverschrijdend gedrag (bijvoorbeeld: agressie, geweld, discriminatie, pesten, buitensluiten, (seksuele) intimidatie of stalking)
  • Vermoeden van schending van de integriteit (bijvoorbeeld: diefstal, omkoping, misbruik van macht, zelfverrijking door fraude)
  • Vermoeden van schending van de wetenschappelijke integriteit
  • Situaties waarin je vastloopt in procedures, regelgeving en/of beleid
  • Vermoedens van een misstand
  • Algemene vragen over de procedure en opvolging van een melding

Twijfel je of je een melding wilt doen? Ook dan kun je contact opnemen. 

Het meldpunt is er voor iedereen die aan de UvA studeert of werkt

  • Studenten, uitwisselingsstudenten, alumni 
  • Medewerkers en oud-medewerkers 
  • Promovendi (ook als je niet in dienst bent van de UvA) 
  • Iedereen die de UvA bezoekt (bijvoorbeeld: gastdocenten, leveranciers, vrijwilligers, sollicitanten, zzp’ers) 

Wat gebeurt er met je gegevens?

  • Je doet je melding via het online formulier. Dit wordt versleuteld verzonden naar het meldpunt.
  • Het meldpunt is ondergebracht bij het onafhankelijke Bureau van de Ombudsfunctionaris. Het meldpunt gaat vertrouwelijk met je gegevens om. Jouw gegevens worden alleen met anderen gedeeld wanneer jij daar toestemming voor geeft.
  • Gegevens over je melding worden verwerkt voor geanonimiseerde rapportagedoeleinden.

Lees meer over de omgang met persoonsgegevens in het Privacy statement van de UvA.

Jij bepaalt hoe je melding wordt opgevolgd

Naar aanleiding van je melding kan het meldpunt contact met je opnemen, je doorverwijzen of je melding registreren zonder verdere opvolging. Je kunt in het formulier aangeven wat jij wilt.

Acuut gevaar: bel het alarmnummer  

Bel de Centrale Meldkamer op +31 (0)20 525 2222 of meld de situatie bij de portier van het gebouw. De contactgegevens van de portiersloges vind je in het locatieoverzicht

Anoniem melden

Op dit moment kun je anonieme meldingen alleen per post versturen, naar:

Universiteit van Amsterdam
T.a.v. Bureau van de Ombudsfunctionaris/Centraal Meldpunt SVI
Postbus 19268
1000 GG Amsterdam

Naar verwachting komt de digitale mogelijkheid voor anoniem melden in de loop van 2026 beschikbaar.