De digitale samenleving biedt allerlei nieuwe uitdagingen en kansen. In haar oratie onderstreept prof. dr. Jessica Piotrowski de kracht van samenwerking tussen onderzoekers, onderwijzers, studenten en andere belanghebbenden in het navigeren van het digitale speelveld.
Kerngegevens van evenement Found in Translation
Jessica Piotrowski (foto: Jaap Vork)

In haar oratie getiteld 'Found in Translation', reflecteert prof. dr. Jessica Taylor Piotrowski op haar persoonlijke reis en professionele inzichten bij het navigeren door de digitale samenleving. Het belang van vertalen, zowel letterlijk als figuurlijk, staat centraal in het betoog van Piotrowski; vanuit dit perspectief pleit ze voor een duurzame samenwerking tussen onderzoekers, docenten, studenten en stakeholders bij het vormgeven van een veerkrachtige digitale samenleving.

Op basis van voorbeelden uit haar werk over hoe jongeren zich ontwikkelen in de digitale wereld van vandaag, belicht de lezing van Piotrowski de transformerende kracht van onderwijs; de waarde van het toepassen van onderzoek op vraagstukken in de echte wereld en de uitdagingen die men hierbij ondervindt; en de meerwaarde van interdisciplinaire samenwerking. Hierbij beoogt Piotrowski docenten, onderzoekers en professionals een leidraad en tastbare strategieën te bieden voor het creëren van een meer inclusieve en veerkrachtige digitale toekomst.

Prof. dr. Jessica Piotrowski, hoogleraar Communicatie in de digitale samenleving: Found in Translation.

Deze oratie wordt uitgesproken in het Engels en is hier live te volgen.

Aula - Oude Lutherse kerk

Singel 411