For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

L.H.M. (Lianne) Hoek MSc

Faculty of Social and Behavioural Sciences
Programme group: Educational Sciences

Visiting address
  • Nieuwe Achtergracht 127
  • Room number: D8.06
Postal address
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Contact details
  • Profiel

    Sinds maart 2019 houd ik me bezig met mijn promotieonderzoek 'Resultaatgericht burgerschapsonderwijs' (NRO langlopend praktijkgericht onderwijsonderzoek). Ik ben tevens coördinator van jaarlijkse burgerschapsmetingen in het kader van de Scholenpanels Burgerschap van de Alliantie Burgerschap.

    Ik heb een achtergrond in Nederlandse Taal en Cultuur (BA, 2011-2015) en Pedagogische Wetenschappen (BSc, 2013-2015) en volgde daarna de Research Master Child Development and Education (MSc, 2016-2018). 

     

  • Publications

    2022

    • Hoek, L. H. M., Munniksma, A., & Dijkstra, A. B. (2022). Improving citizenship competences: Towards an output-driven approach in citizenship education. Journal of Social Science Education, 21(3).

    2020

    2019

    2022

    • De Schaepmeester, L., Teegelbeckers, J. Y., & Hoek, L. (2022). Effectief burgerschapsonderwijs: De rol van leerkrachtovertuigingen, pedagogisch-didactische benaderingen en het evalueren van leerresultaten. Paper presented at ORD, Hasselt.
    • Hoek, L. (2022). Improving Citizenship Competences: Towards an Output-driven Approach in Citizenship Education. Paper presented at JURE, Porto.
    • Hoek, L. (2022). Measuring Citizenship Competences: Assessment of Measurement Invariance. Paper presented at EARLI SIG 1&4 Joint Conference, Cadiz.

    2021

    • Hoek, L. H. M. (2021). Papersymposium 'Measuring Democratic Citizenship At School: One Measure Fits All?': Individual paper 'Measuring Citizenship Competences: An Assessment of Measurement Invariance'. Abstract from EARLI.
    • Hoek, L. H. M. (2021). Postersymposium 'Expliciete en impliciete burgerschapsvorming - De lessen, de leerlingen, de leerkracht en het land': Individual contribution 'Een opbrengstgerichte aanpak voor burgerschapsonderwijs'. Abstract from Onderwijs Research Dagen.

    2020

    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Ancillary activities
    No ancillary activities