De hoge internationale rankings en accreditaties benadrukken de excellente reputatie van UvA Economie en Bedrijfskunde (EB).

Rankings

Bij UvA Economie en Bedrijfskunde zijn we enorm trots op onze plek in de top van internationale universiteitsrankings. Deze rankings laten zien hoe goed we het doen op het gebied van onderzoek en onderwijs. We staan bekend om onze sterke academische reputatie en dat is iets waar studenten, medewerkers en partners direct voordeel van hebben. Het bewijst dat studenten bij ons onderwijs krijgen dat voldoet aan internationale standaarden, ondersteund door innovatief en actueel onderzoek dat impact heeft op het bedrijfsleven en de maatschappij.

Accreditaties

Alle Bachelor of Science (BSc) en (Executive) Master of Science (MSc) opleidingen van UvA Economie en Bedrijfskunde (EB) zijn geaccrediteerd door de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO). Dat betekent dat de opleidingen voldoen aan de hoge wettelijke kwaliteitsnormen.

Daarnaast hebben we ook internationale accreditaties ontvangen wat bewijst dat onze programma’s van hoge kwaliteit zijn en internationaal erkend.

Bijzonder trots zijn we op onze 'Triple Crown'-accreditatie door de Britse AMBA, de Amerikaanse AACSB en de Europese EQUIS. Wereldwijd hebben maar 1% van alle business schools/faculteiten met Bedrijfskunde-opleidingen (ongeveer 14.000) deze prestigieuze status.

Impact score

Een van onze doelstellingen is om met onderzoek en onderwijs een significante bijdrage (impact) te leveren aan bedrijven en de maatschappij. Voor het eerst is onze  regionale en bredere lokale impact officieel beoordeeld.