van de Kamp, M-T., Admiraal, W., Coertjens, L., Goossens, M., & Rijlaarsdam, G. (2022). The relationship of types of exploration activities with originality of visual arts designs. Journal of Creative Behavior, 56(1), 108-124. https://doi.org/10.1002/jocb.519[details]
van de Kamp, M-T., Admiraal, W., & Rijlaarsdam, G. (2016). Becoming original: Effects of strategy instruction. Instructional Science, 44(6), 543-566. https://doi.org/10.1007/s11251-016-9384-y[details]
van de Kamp, M-T., Admiraal, W., van Drie, J., & Rijlaarsdam, G. (2015). Enhancing divergent thinking in visual arts education: Effects of explicit instruction of meta-cognition. British Journal of Educational Psychology, 85(1), 47-58. https://doi.org/10.1111/bjep.12061[details]
Admiraal, W., Hoeksma, M., van de Kamp, M-T., & van Duin, G. (2011). Assessment of teacher competence using video portfolios: reliability, construct validity and consequential validity. Teaching and Teacher Education, 27(6), 1019-1028. https://doi.org/10.1016/j.tate.2011.04.002[details]
2014
van de Kamp, M-T. (2014). Hybride kunsteducatie: hoe ga je in je onderwijspraktijk om met de curriculumtheorie? Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 2014(5), 42-44. [details]
2013
van de Kamp, M. T. A., & van der Vlies, A. M. (2013). CKV versie 2.0: Hoe kunnen we leerlingen nog beter leren kunst te waarderen? Amsterdam: Expertisecentrum Vakdidactiek Kunstteorie / Interfacultaire lerarenopleiding, Universiteit van Amsterdam. [details]
van de Kamp, M-T. (2012). Hoe eerlijk kun je zijn? Het beoordelen van schoolexamens beeldend. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 11(9), 28-29. [details]
van de Kamp, M-T. (2011). Discussie preadvies verkenningscommissie kunstvakken: afgevaardigden uit het werkveld geven advies. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 10(12), 4-7. [details]
van de Kamp, M-T. (2011). Into photography. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 10(6), 33-35. [details]
van de Kamp, M-T. (2011). Kunstvakverkenningen. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 10(4), 4-6. [details]
2010
Admiraal, W., Boesenkool, F., van Duin, G., & van de Kamp, M-T. (2010). Video narratives: creativity and growth in teacher education. In M. Montane, & J. Salazar (Eds.), ATEE 2009 Annual Conference Proceedings (pp. 390-403). Brussels: ATEE aisbl. [details]
2009
van de Kamp, M-T. (2009). Criteria voor een goede productieve opdracht. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 8(10), 32-33. [details]
van de Kamp, M-T. (2009). Toekomstvisie op de kunstvakken. Hybriditeit als een van de kernconcepten. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 8(1), 12-15. [details]
van de Kamp, M. T. A. (speaker) (11-3-2012). Nascholing kunst analyseren en examentraining, Vakdidactische nascholing CNA/ILO-UvA/Expertisecentrum Kunsttheorie, Amsterdam.
2017
van de Kamp, M. T. A. (2017). Reimagine, redesign and transform: Enhancing generation and exploration in creative problem finding processes in visual arts education . [Thesis, fully internal, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.