Als Hoofd Communicatie en Marketing ben ik eindverantwoordelijk voor het strategische interne en externe communicatiebeleid van de faculteit en de effectieve implementatie hiervan.
Verantwoordelijkheden en werkzaamheden
Het proactief ontwikkelen en onderhouden van relaties binnen de faculteit, haar vier domeinen en de universiteit om inzicht te krijgen in prioriteiten en ambities en het vertalen hiervan in effectieve communicatieplannen en –activiteiten voor de FMG.
Het neerzetten van een heldere en krachtige profilering, positionering en branding van de faculteit (zowel intern als extern) en het aantonen van de maatschappelijke relevantie van haar onderzoek en onderwijs.
Het ontwikkelen van heldere boodschappen en ‘call-to-actions’ en het communiceren hiervan via de juiste mediamix (publicaties, emails, nieuwsbrieven, websites, sociale media, content marketing, evenementen).
Het aansturen van het communicatie team; inclusief het plannen van taken en werkzaamheden, het voeren van voortgang- en functioneringsgesprekken.
Het adviseren en strategisch ondersteunen van decentrale communicatieactiviteiten binnen de domeinen.
Monitoren, evalueren en optimaliseren van communicatie-activiteiten zodat doelstellingen worden bereikt.
Verantwoordelijk voor de begroting en besteding van het FMG communicatie budget.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.