Schat, E. (2023). Implementation of an integrated intercultural literary pedagogy intervention in Spanish-as-a-foreign-language classrooms in the Netherlands: An effect study at the secondary level. Language Teaching Research. https://doi.org/10.1177/136216882311563
2022
Schat, E. (2022). Reconceptualizing critical cultural awareness for the context of FL literature education: the development of an assessment rubric for the secondary Level. Intercultural communication educaction, 5(3), 125-142. https://doi.org/10.29140/ice.v5n3.79
2021
Schat, E. (2021). Key principles for an integrated intercultural literary pedagogy: An educational design research project on arts integration for intercultural competence. Language Teaching Research, 27(2). https://doi.org/10.1177/13621688211045012
Schat, E. (2021). The development and validation of an intercultural competence evaluation instrument for upper secondary foreign language teaching. Intercultural communication educaction, 4(2), 137-154. https://doi.org/10.29140/ice.v4n2.432
2020
Schat, E. (2020). Literatuuronderwijs ter bevordering van interculturele competentie: Een pilotonderzoek. Levende Talen Tijdschrift, 21(2), 13-25.
2018
Schat, E. (2018). Intercultureel en taalgericht literatuuronderwijs bij de moderne vreemde talen: Een enquête onder docenten Duits, Frans en Spaans in Nederland. Levende Talen Tijdschrift, 19(3), 13-25.
2023
Schat, E. (2023). Intercultureel literatuur-onderwijs met een focus op de productieve vaardigheden. Levende Talen Magazine, 110(2), 8-13.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.